2013. szeptember 5., csütörtök

étkezés- 1. rész


(esélyesen ez lesz a legbővebb téma):)

kevés elképzelésem volt az indonéz ételekről azontúl, hogy rizs az kell mindenhez, de azt nem gondoltam, hogy ennyi szemetet fogok enni. Mármint a napi főételem az a suli menzáján valami közepes fertőzöttségű tofu/csirke rizzsel, szósszal zöldséggel, amik átalában jó ízűek, de mindig aggódok kicsit, hogy reggel óta vajon hány állatka dézsmálta meg a lefőzött csirkemellett a hűtetlen üvegpultban. (nem elfelejteni, 32-35 fok uralkodik!) Amúgy abszolút kedvenc a mogyoró szósz és a -talán- tofus tésztával sütött mogyoró. Ami viszon aggaszt, hogy  a reggeli és vacsora mindig valami előrecsomagolt izé.
vacsi kedden:

az algás keksz mi a fenéért cukros???? úgy sejtem ezek az ördögök több cukrot használnak, mint az amerikaiak, csak a miértjét nem értem. annyi jó íz lehet itt, miért akarják mindenképp elnyomni?
És 4 nap alatt még azt sem sikerült megemészteni, hogy a a kávé és kakaóültetvények hazájában, miként lehet, hogy a boltokban CSAK instant szarokat lehet venni?? persze, nem tudnám hol lefőzni, de ettől még nem értem.
Viszont megvettem az első indonéz szakácskönyvem!!!! igaz ettől még nem tudok többet a konyhájukról, de ez remélhetőleg változni fog.
Amúgy jótanács minden messzire utazónak: állítólag a legnagyobb betegségforrás nem is a kaja, hanem a jéééég! ugyanis ahhoz sokhelyen sima csapvizet használnak, ami a környéken meglehetősen fertőzött, de mi szerencsések vagyunk, mert a suliban legalább felforralják. és én  kiváltképp! eddig elkerült a rettegett gyomorfertőzés!:)

képek: 1. kaja Semarangban: Bakhmi seafood 
puhára főzött tészta, spenót, káposzta, rák, tintahal. mindez wokban pirítva

 átlagos menü: pirított tészta és verziói, pirított rizs és verziói:)

3 megjegyzés:

  1. A mi gyomrunk valóban máshoz van szokva. De ők is ezen élnek és láthatóan jól élnek ezeken az ételeken. Majd hozzászoksz :-) A kérdéseidre az a válasz, hogy mert ők így szokták és kész. A nescafé és a cukros valamik is hozzátartoznak Indonéziához.

    VálaszTörlés
  2. hmm nekem nem ez a benyomásom. főleg, mert az oly híres kókuszcukrot még csak nem is láttam! szerintem ennyi ért ide a nagy modern világból és ők mint csillogó szemű kisgyerekek, komoly felelősségtudat nélkül erre csaptak le

    VálaszTörlés
  3. De az a Bakhmi Seafood nagyon jól néz ki ;)

    VálaszTörlés